Saturday, January 28, 2012

Info tentang rokok yang disorokkan


Video ini mengisahkan tentang dokumentari rokok yang berlaku di Indonesia. Dalam video ini juga ada dipaparkan tentang kanak-kanak yang baru berumur 2 tahun tapi sudah pandai menghisap rokok. Terdapat banyak faktor yang menyebabkan syarikat rokok menyasarkan negara Indonesia sebagai penggunanya, antaranya ialah :

1. Jumlah penduduknya antara yang keempat paling banyak di dunia
2. Ramai penduduk yang masih belum menyedari akan pentingnya kesihatan
3. Keuntungan yang amat mudah kerana kosnya amat rendah
4. Rasuah yang tinggi
5. Penduduk miskin yang ramai dijadikan alasan supaya syarikat mereka tidak dihentikan daripada        
    beroperasi kerana jumlah pekerjanya yang amat ramai.

Ada banyak lagi sebab kenapa anda perlu menonton video ini kerana banyak maklumat yang akan anda perolehi. Anda tidak akan merasa rugi. Sila kongsikan video ini dengan orang ramai supaya lebih ramai yang menyedarinya.

11 comments:

Muttallif said...

Memang teruk terutamanya si budak kecik tu...merokok dah mcm pro! huhu

Azekzk said...

Tapi dia dh insaf. Mgkn disebabkan gara2 ibunya merokok semasa mengandungkannya.

Muttallif said...

mungkin...katakan tidak pada rokok! hehe

ZWAN SABRI said...

Rokok.. Setiap hembusan asap rokok mungkin akan menjadi satu hembusan nafas yang terakhir.. :)

Hanif said...

No KOmen aku seorang Perokok tapi kalau kanak2 merokok pehhh!!!
Tapi ada niat nak genti..blum ...datang seru..ehehhehe

Aefa Aerisya said...

alhamdulillah family sy xde yg merokok :)

c'axoera ヅ said...

tak mampu untuk komen apa2 sebab saya juga seorg perokok >_<

LiLy @ MumMyQiStInA said...

mcm pro sgt dah budak tu merokok..berhentilah merokok..merokok membahayakan kesihatan..^^

EmpayarUtama said...

Errr saya pun hisap rokok juga

Cik tikah said...

pernah tgok budak yg tegar hisap rokok tu . bahaya la. kesian budak tuh :(

Aida Omar said...

apa2 pun jauhkan lah negara kita macam tu.. yang perokok its ok masih ada peluang utk mereka berhenti merokok. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...