Monday, December 5, 2011

Apa yang anda rasa apabila polis datang dekat anda?



Tadi semasa saya ronda-ronda sekitar Shah Alam tiba-tiba sahaja polis datang dari belakang. Riak muka tak payah ceritalah. Muka macam nak telan orang. Ingatkan seorang sahaja yang datang tetapi ada geng rupa-rupanya. Dalam 4 buah motosikal mengerumuni kami. 

Saya pun terfikir adakah diaorang ini terlampau takut dengan rakyat sehinggakan sampai 4 buah motosikal mengerumuni kami dua orang. Semuanya muka bengis. Apabila saya berhentikan motor semua tengok macam tidak puas hati. Buatlah cara terhormat sikit kalau nak minta lesen dengan IC pun.

Ini tidak datang dengan muka bengis seolah-olah kami dah memang buat salah. Apabila dia pergi dalam hati ini kata kalau aku ada kuasa memang aku pecat diaorang ini. Sepatutnya tunjuklah riak muka yang ok sikit. Ini tidak. Memang aku rasa geram tapi dalam hati sabar jelah.

Akhirnya geng polis tu blah macam tu sahaja sebab saya tidak buat salah apa-apa. Adakah mereka ini sudah terdesak sangat nak duit saman? Geram2x. Tapi nak buat macam mana sabar jelah.

13 comments:

Cik tikah said...

ish. sakit hati je kalau sape yg x suka senyum. sabar je la. nak duit sama le tuh. nak rasuah! haha..

Unknown said...

Geramnyer bukan apa tapi keempat anggota polis tgk semacam jer. Tu yg rasa geram..

nur farahin binti sulaiman said...

farah akan jdi gelabah even xda wat salah pe2 n lesen still ada.. hehehe

Wahidah BME said...
This comment has been removed by the author.
Wahidah BME said...

Salam. Tegur je depa, tak salah tegur utk kebaikan. Bukan setakat polis ja, rakyat Malaysia mmg ramai yg suka wt muka ketat. Haha.

Bapa aku polis, alhamdulillah aku ikut jejak dia. Dia jumpa org senyum kecuali wanita kot, kalau laki die bg salam n salam tgn =). Peramah3.

Note : Polis tak dpt apa2 pn kalau saman org, gaji depa tetap ja. Hee.

Anonymous said...

Owh. Ingatkan dpt ganjaran lebih. Hehehe. (Aku Wahidah)

afzalsukasuki said...

hehe kalau polis buat muka manja2..org tak takut.baik dorang bukak kedai bunga :P

aReLaN said...

stakat kt msia ni xprnh lk.kt jpon dlu slalu je polis dtg tnye khabar sbb dia nk knal foreign student kt stu.huhuh..chuak gk la mle2

Seri Bahasa said...

jd polis ni susah...takde polis lagi susah...siapa nak cekup penjenayah...

Hanif said...

biasalah bila polis dtg..kecut ..
takut kena saman..

You in my bloglist..check it out
Jom exchange bloglist
Hanif blog bloglist

mama lynn said...

klu mama lynn cepat je gelabah bila nmpk polis.. cam buat salah la pulak.. hehe

Gadis Acoustic's said...

biase la polis.....

Unknown said...

dah kerja polis...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...