Saturday, December 10, 2011

Adakah patut mempermainkan hukum hudud?


Saya cukup tertarik apabila ada seorang sahabat saya post di facebook video ini. Apa yang saya ingin tekankan adalah watak pak cik yang berkopiah itu yang sanggup mempermainkan hukum hudud. Adakah dia tidak takut dengan azab Allah sehinggakan berani mempersenda-sendakan hukum Allah.

Moga-moga Allah memberi hidayah kepada mereka yang terlibat dalam pembikinan video ini. Sebagai tanda protes akan video ini mari kita sama-sama dislike video ini supaya mereka sedar.

Adakah kerana keuntungan duniawi yang sedikit ini mereka sanggup mempermainkan hukum Allah?

Barang siapa yang mengganggap hukum lain lebih baik atau sama dengan hukum Allah maka dia telah melakukan syirik yang besar, keluar dari agama Islam iaitu kafir & dia perlu mengucap kalimah syahadah serta mengakui kesilapan yang telah dilakukan. (Nik Abdul Aziz Nik Mat).

Wallahuallam.

16 comments:

Cik tikah said...

cik tikah x berani :(

Azekzk said...

Jom kita dislike video ni tanda protes.

Putra Ardiles said...

ya.. teruk betul permainkan hukum Allah...

Lea Isnawi said...

pelakon ni pun xkan la xleh fikir kan

huhu

DIEDA said...

Haih , dunia dah nak kiamat :/

LydSunshine said...

Ntah hapa2 video ni. Nyampah tgk pelakon2 tu.

NZ Diaz said...

tension gila tengok video ni huh

asyrafasnawi said...

macam terdesak ja pembikin filem ni. saya memang dh lama tak suka video-2 sembang rakyat ni hehe.

carlito+8 said...

hukum allah dia boleh buat main2..mcm dia main2 kan ALLAH S,W,T,,BWK BERTOBAT LA PELAKON WES..DOSA BESAR MU NIH,,INGT HUKUM HUDUD NIK AZIZ YANG BUAT KE??AISH..

Saddila said...

bengong betul masing2 . tak pikir agama langsung . haishhh -__-'

Kaio said...

macam2 lah sekarang. kdang2 dah confuse dah mana satu yang betul.

Azekzk said...

Apa kata kita semua pakat2 dislike semua video sembang rakyat. Naik meluat tengok.

aReLaN said...

tau tkpe.adoi la.nk ckp bab hudud la apa tp pelakon dlm tu aurat pn xtutup.pastu dok maen2 hukum ALLAH.mmg cari bala la diorg ni.masya-ALLAH

kickstartster said...

bila rakyat mula akur ketertinggian hukum Tuhan, golongan al-mala' ni pun bayar 2-3 ekor pelakon supaya boleh ajak penonton sama-sama jadi bod** skali.

elok namakan 'sembang jahil' ja..

*argh aku emo

Teenager Housemaid said...

Allah...
dunia sekarang mkin mnjadi2...

Anonymous said...

Xlalu nak play vid ni. Tp ape2 pon wlaupon sy free hair, wlupon sy ingkar suruhanNya. Tapi sy tak penah sama skali menidakkan hukumNya. Dosa mengingkari dah bebakul dpt, ini plak nak tak pecaya pd hukumNya.Lpas tuh siap kutuk2.. Wah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...