Saturday, October 8, 2011

Dua beradik berbirat tiru aksi lesbian



Terkejut saya membaca harian metro hari ini apabila terbaca berita tentang dua beradik yang meniru aksi lesbian. Aksi itu ditiru macam dalam aksi lucah lesbian yang ditonton di rumah mereka Asahan.

Ibunya telah memaklumkan kepada bapa angkatnya tentang perbuatan mereka. Bapa angkatnya telah merotan mereka berdua sehingga didakwa lebam di tangan, kaki dan belakang.

Daripada berita ini apa yang kita dapat simpulkan ialah kanak-kanak pada hari ini mudah terdedah dengan pengaruh luar tanpa batasan dan sempadan.

Kita tidak boleh hendak menyalahkan kanak-kanak itu sebab kemungkinan mereka hanya ingin mencuba sesuatu yang baru. Apabila ia telah terjadi sepatutnya kanak-kanak itu dinasihati secara berhikmah dan sentiasa dipantau supaya tidak memburukkan lagi keadaan.

Apa agak-agaknya yang kita telah prepare untuk diri kita nanti apabila kita sudah ada anak. Zaman akan datang akan lebih mencabar dari hari ini dan suasana jahiliah semakin pekat.

Perkara ini menyebabkan saya teringat akan tazkirah ustaz dahulu semasa di Kolej Teknologi Darulnaim bahawa Islam bermula dengan dagang dan akan kembali dagang sepertimana hari ini. Dahulu Islam amat payah untuk diamalkan dan dihayati kerana tentangan yang amat hebat dari kalangan kaum kafir Quraisy tetapi pada hari ini manusia digoda dengan bermacam-macam teknologi yang amat mudah didapati.

Apa yang patut kita lakukan sebagai seorang Islam untuk mengani gejala ini???

Sumber : Harian metro

1 comments:

mikexplorer said...

keep posting.. always supporting..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...