Sunday, February 5, 2012

Betul ke facebook tutup 15 March 2012?

Kebelakangan ini kecoh rata-rata di internet yang mengatakan bahawa facebook akan ditutup kerana kerana Mark Zuckerberg berkata menguruskan laman sosial itu telah menyebabkan dirinya menghadapi tekanan kerana tidak mampu untuk dikawal.


Apabila saya google untuk siasat adakah ianya benar atau tidak dan akhirnya saya berjumpa dengan jawapannya di laman web cnn.com  dengan jelas mengatakan facebook tidak akan ditutup kerana ada syarikat yang berminat untuk melabur dalam facebook sebanyak 50 juta dan ini menjadikan nilai saham facebook meningkat kepada 50 billion. Satu nilai yang amat besar sekiranya dan satu benda yang akan merugikan segala para pemegang syer facebook sekiranya ianya ditutup.

Berhati-hatilah apabila kita mendapat suatu berita kerana belum tentu ianya benar. Lagi-lagi zaman sekarang kita tidak boleh meletakkan kepercayaan hanya pada satu sumber sahaja untuk membuktikan satu-satu berita itu benar.

11 comments:

♥♥ miracle ara ♥♥ said...

ade pro & con nye klu fb nh ditutupkan ;)

Unknown said...

tp itu cuma khabar angin dan adalah satu yg mustahil sekiranya fb nk tutup sbb ruginya lg byk drpd untung.

misyamissyou said...

hurmm tahun lepas 15 april..mcm2 je..

Unknown said...

gempak jer kot

Hanif said...

mana boleh tutup!!!
Perniagaan menguntung kan ...
pekrjany aajer dapat RM1 juta bila FB masuk saham ...!!!

Cik tikah said...

baguslah kalau fb tutup, aman sikit dunia ni. hehe..

Kamikongsi said...

Rasanya facebook dah mula buka saham secara public. IPO mende ntah. tapi kalau sungguh la facebook tutup, hilang salah satu mata pencarian aku. kui3..

Suhaimi@Pakmi said...

khabar angin

naiemah_ramli said...

dari tahun lps lg kan..huhuhu
mcm3 diorg ni =__=""

Mak Lagenda said...

banyak kali jugak baca new yg kata FB ni nak tutup tp still ada lg smpi skrg kan. So, kesimpulannya, kita jgn amik bulat2 apa yg kita baca sbnrnya.

lazaac said...

dr dlu lagi dgr ura2 ni.. ntah pape ntah dorang ni... facebook tu susah nak ditutup... company besar giler tu.. bkn main2 punyer... muehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...