Thursday, June 10, 2010

Millatfacebook vz facebook

Kempen besar-besaran memboikot barangan israil laknatullah salah satu cara orang Islam menentang israil yang telah lama menindas orang palestin sejak bertahun-tahun lamanya.Serangan terhadap aktivis yang menghantar bantuan ke GAZA telah membuka mata dunia tentang penindasan orang-orang yang tidak berdosa.semakin ramai yang sedar akan isu global ini.bukan sahaja ummat Islam.malah,di seluruh dunia mengadakan demonstrasi membantah keras tindakan pembunuh antarabangsa ini.

May 2010 dunia siber telah digemparkan apabila sekumpulan anak muda profesional dibidang IT di kota Lahore,Pakistan telah mencipta satu laman jaringan sosial iaitu Millatfacebook yang setaraf dengan facebook yang di miliki 100% yahudi laknatullah.Penciptaan Millatfacebook di lancarkan selepas penghinaan terhadap NABI junjungan kita iaitu NABI MUHAMMAD S.A.W dengan melancarkan “HARI MELAKAR MUHAMMAD” di facebook

Usman Zaheer, yang merupakan pemilik laman sosial MillatFacebook.com Pakistan mengatakan bahawa laman jaringan sosial buatan mereka adalah pesaing dari Facebook dan kumpulannya berusaha menempatkan yang terbaik untuk membuat MillatFacebook menjadi salah satu laman sosial yang besar dan berjaya di dunia. Perkataan ‘Millat’ adalah bahasa Urdu yang biasa digunakan untuk merujuk kepada negara. Laman web itu sudah mempunyai 4,300 ahli selepas tiga hari dilancarkan, kebanyakannya warga Pakistan yang boleh berbahasa Inggeris dalam lingkungan usia 20-an.

Menurutnya sekitar 4.300 orang telah menyertai laman buatan mereka.Tujuan dasar dari penciptaan website millatfacebook.com agar umat Islam dapat berinteraksi sesama mereka dengan menggunakan buatan orang Islam.Namun,agama lain turut di alu-alukan untuk menyertai laman tersebut.

Usman Zaheer berkata, “Jika ada orang menghina nabi, kami akan jadi lawan mereka dan menyebabkan mereka rugi besar,” katanya yang bermimpi menjadikannya laman sosial terbesar dengan harapan dapat menghubungkan 1.6 million muslim di seluruh dunia hasil awal laman web itu yang sudah menarik penyertaan warga Britain, Bulgaria, Kanada, China, Russia, Emiriyah Arab Bersatu dan Amerika Syarikat.

Kini,ummat islam sudah ada pilihan lain untuk tidak menggunakan facebook yang menjadi sumber kewangan israil laknatullah iaitu millatfacebook.

Jom ramai-ramai sertai millatfacebook dengan melayari www.millatfacebook.com

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...