Monday, May 24, 2010

Hati menjadi sayu ble ingin meninggalkn KTD

Alhamdulillah tanggal 21 MEI 2010 saya telah hbs blajar di KTD. Genaplah 3 thn sya belajar di KTD dlm bidang diploma elektronik. Perasaan sya sungguh sedih kerana tidak lama lagi akan meninggalkan kawan-kawan seperjuangan, pensyarah dan lain2. Tempat inilah yg telah byk mendidik sya dr pelbagai aspek.

Tetapi sya sungguh sedih apabila pendaftaran pelajar bru di KTD utk kemasukan pertama cuma beberapa org sahaja yang ambil bidang elektronik. Sya tanya salah seorang dari pelajar bru, kenapa x ambil bidang kejuruteraan elektronik? Ada yg mengatakan x minat dan ada juga yg kata payah. Tapi hakikatnya kesemua bidang adalah payah sekiranya x berusaha dengan bersungguh-sungguh. Tidak ada benda yg senang di dunia ini.

Walaubagaimanapun terpulanglh apa pilihannya yg penting dapat menaikkan lagi martabat Islam yg sudah dianggap asing dan kuno oleh org yg x memahami Islam yg sebenar.KTD adalah kolej yg paling baik kerana telah menyediakan modul2 kpd pelajarnya supaya dapat memahami Islam yg sebenar iaitu dgn program pembangunan sahsiah terpuji (PESAT). Suasana yg ada di KTD adalah terkawal.

Ketua Eksekutif Kolej Teknologi Darulnaim Dr Abdullah Sudin selalu mengingatkan pelajar-pelajarnya dengan “blajo biar panda, peranga biar jurus dan hidup biar bleh tumpe”. Kata-kata inilah yg disematkan dalam hati pelajarnya.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...